Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2009 15:37 - Златен Ловеч... През златната есен...
Автор: divakotka Категория: Туризъм   
Прочетен: 9591 Коментари: 15 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

*
*
*

Ловеч е красиво разположен на двата бряга на река Осъм. С
воеобразният баланс между планинския и равнинния релеф придава допълнително очарование на един от най-старите градове в България.

image

 

 
Обграден от 250 метрово плато, върху което се намира паркът Стратеш и завършващо с архитектурно историческия резерват „Вароша“ на югозапад, живописно заобиколен от хълма Хисаря и парка Баш Бунар.

image

 

 Вървейки по тихите чисти улички, неусетно стигаме до Покрития мост на Кольо Фичето.

image

 През 1872 – 1874 г. майстор Никола Фичев, изгражда единствения по рода си на Балканите покрит мост, който бива реконструиран през 1931, след като изгаря почти до основи.

image

 Днес, кокетно наредени дюкянчета привличат погледите на минувачите. Има от всичко, за всеки вкус и всеки джоб...

image

Закътаният в скалите площад на града ни посреща с топлото си есенното слънце.

image

image

image

image

image

image


Поемаме по калдъръмената уличка към архитектурно-исторически резерват „Вароша“.

image

image

image


Тук и въздухът е пропит с българщина. Всяко камъче е история...

 image

image

image

Добре поддържани и реставрирани къщи разказват за отминали времена...

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

 

image

 Музеят на Васил Левски ни напомня, че Ловеч е известен и като център на Вътрешния централен революционен комитет на Апостола на свободата Васил Левски, наречен „Временно правителство на България“. Левски посещава града през 1869, 1870 и 1872 години.

image

image

 image

image

image

image

Църквата „Св. Богородица“ в квартал Вароша, построена 1834 г.

image

image

image

image

image

image

image

image

Част от стенописите са реставрирани, други чакат щедра дарителска ръка...

image

image

image

image

 image

 Изкачвайки се по стъбличките, градът се вижда като на длан... А над нас е...

image

 

Паметникът на Васил Левски и...

image

Крепостта Хисаря, разположена върху хълма, носещ същото име, е мястото, на което през 1187 г. е подписан мирният договор с Византия и е обявена независимостта на България, с което официално се поставя началото на Втората Българска Държава.

image

image

image

(Преди да стане български цар (1331 г.), Иван Александър от рода Шишман, син на деспот Срацимир и Елена, е бил деспот на Ловеч. Около 1324-1325 г. в Ловеч е роден българският цар Иван Срацимир.)

image

Турската инвазия не подминава и Ловеч, но крепостта „Хисаря е една от последните завладени, чак през 1446 г. Тя дълго време след това запазва някои привилегии, като забрана за заселване на турци в града и взимане на деца от местното население за еничари.

image

image

image

(За първи път в документ от 1520 г.  градът е наречен заради богатството си Алтън Ловеч - ЗлатенЛовеч)

image  

Е, бях там... в Златен Ловеч... През тази златна есен... Със златни приятели! :)

 

Ще оставя запечатаните мигове да ви доразкажат, вместо мен...

 

А, аз заслушана в шепота на есенните листа...

 

Ще помечтая... ;)  Още мъничко...


Текст и фотографии - Адриана Зарева

 



Тагове:   Ловеч,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. an200 - Прекрасен пост!Поздравления!)
17.09.2009 15:41
Обичам да се връщам в този град...И аз имам там приятели.)
цитирай
2. anastasiia - Ах, че красиво!...
17.09.2009 18:08
Наистина прекрасен пост!...
С удоволствие разгледах снимките... Никога не съм ходила в Ловеч...
Благодаря за разходката!...:)
цитирай
3. edinman - Върна ме
17.09.2009 21:15
в едно много хубаво време за мен.когато работех по реставрацията на част от "Вароша"!!!
Няма да забравя никога досегът до старините и онази
прекрасна атмосфера от срещата ми с непреходното...
цитирай
4. анонимен - благодаря за красивите снимки и ...
18.09.2009 10:26
благодаря за красивите снимки и съживените спомени, любимият ми град, в които не съм се завръщал повече от 8 години ..
цитирай
5. анонимен - Ловеч ми е от любимите градове.
18.09.2009 13:35
А и много приятели имам вече там. Хареса ми тази разходка, макар че наскоро бях там.
цитирай
6. hara73 - Бате, много са красви снимките ти!
19.09.2009 19:15
Много си добър с фотоапарта, ще предадеш ли някой урок, че аз нещо не се справям, все нещо не ми харесва и за това и не мога да пусна свестен пост със снимки :-)
цитирай
7. divakotka - Благодаря, an200 ...
19.09.2009 21:05

... А твоя блог ще е едно чудесно местенце, където пък аз ще се връщам! :)
цитирай
8. divakotka - Eх, Ася...
19.09.2009 21:08

... не мислех, че може да има кътче на земята, неогрято от твоята лъчезарна усмивка! :)))

Обичам те, слънчево момиче... :)
цитирай
9. divakotka - Чудеса сте сътворили, edinman...
19.09.2009 21:12

... докосвайки се до непреходното! :)
цитирай
10. divakotka - И аз благодаря, Анонимен...
19.09.2009 21:14

Ето, че те върнах... Макар и виртуално! Дано е повод за едно истинско завръщане... :)
цитирай
11. divakotka - Радвам се, parasol ...
19.09.2009 21:16


... че се поразходихме заедно по калдъръмите на Ловеч! :)
цитирай
12. divakotka - hara73...
19.09.2009 21:18
... затова пък правиш много други неща по-добре от мен! :)

Благодаря, че намина...
цитирай
13. darkenedangel - Наистина прекрасен град ...
20.09.2009 08:57
със старовремски дух и атмосфера, поне в ранната утрин.

Прекрасни снимки :)
цитирай
14. divakotka - Благодаря, darkenedangel ...
20.09.2009 11:11

... че го погледна и през моите очи! :)
цитирай
15. анонимен - желание
07.04.2010 15:18
Разгледах с удоволствие снимките и си пожелах да отида и аз там на една пролетна разходка с децата си.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: divakotka
Категория: Туризъм
Прочетен: 100968
Постинги: 17
Коментари: 125
Гласове: 651
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930